Răspuns corect: Niciodată.
Pentru că niciodată nu poţi şti după ce colţ stă de veghe vre-un djâp, vre-un marşutnic, vre-un taxi (u nas nikogda netu svobodnâh maşîn) gata-gata să-ţi demonstreze ce viteză poate dezvolta pe drumurile noastre cârpite anual cu pete proaspete de asfalt.
La semafor, vehiculele stau pe trecerea de pietoni, cu botul în limita intersecţiei, şi trebuiesc înconjurate. La trecerea de pietoni fără semafor, dacă e o stradă mai aglomerată, trebuie să aştepţi până se adună lume, pentru că până nu se bagă turma pe carosabil, şoferii nu simt necesitatea de a ceda trecerea.
Ca să elaborez şi să concretizez...
Ideea mi-a venit azi dimineaţă, în timp ce aşteptam cuminte (timp de cinci minute) la semafor, să-mi ajungă şi mie rândul să păşesc pe carosabil.
În zona mea există o singură intersecţie. Restul sunt la cel puţin jumătate de kilometru depărtare. Intersecţia mea, formată de Constituţiei şi Vasile Lupu, e în formă de T.
Pentru ca să fiu înţeleasă, am ilustrat situaţia în Paint.
Strada orizontală e Vasile Lupu, iar cea verticală e Constituţiei.
Acum, să vă explic. X-ul marchează poziţia mea. Pentru mine e verde, la fel şi pentru maşinile ce vin din sensul vertical. Săgeţile negre ilustrează circulaţia autovehiculelor în momentul în care pentru mine era verde. Săgeţile verzi de deasupra semafoarelor ilustrează PLĂCUŢELE INSTALATE DE DORIN CHIRTOACĂ, CE PERMIT CIRCULAŢIA LA DREAPTA ÎN PERMANENŢĂ, INDIFERENT DE CULOAREA SEMAFORULUI.
Înainte să existe aceste plăcuţe, dacă aceştia care vin de pe verticală cedau, nu era nici o problemă, deoarece cei ce veneau pe orizontal erau opriţi toţi.
Acum, dacă aceşti de pe vertical cedează, ajungi în mijlocul drumului şi mai departe nu ai ce face. Deoarece aceştia de pe orizontal care fac la dreapta, la care e roşu, dar care au plăcuţa cu săgeată verde, NU CEDEAZĂ. În nici o circumstanţă. Niciodată. Sub nici un pretext.
Traficul e destul de intens anume în poziţia desenată de mine, deoarece, pe orizontală, după acest punct de intersecţie, Vasile Lupu nu e atît de mult circulată.
Iată de ce în Chişinău nu poţi trece niciodată strada. Stau zilnic şi îmi aştept norocul, în speranţa că se va îndura de mine vre-un şofer mai puţin grăbit.
În orele de vârf e periculos să te aventurezi pe carosabil, iar acesta nu e unicul caz.
P. S. Şoferii moldoveni sunt periculoşi, se ştie, dar sunt şi foarte abili. Se descurcă fără semne de circulaţie, fără marcaje, fără indicatoare, fără ...drumuri. Respekt şoferilor noştri.
P. P. S. Apreciaţi talentul meu de ilustrator grafic.
eu stiu cum poti trece strada ! sapi tunel, iti ia mai putin timp si e mai sicur.
ReplyDeleteP.S. Chirtoaca mai bine ar pune bariere in loc de semafoare , boul nu sare gardul.
P.P.S. Paint lvl 100500
uneori ajung la intersecții și stau nehotărâți bătrâni sau copii; și fiindcă sunt indiferent trec pe zebre fără să mai privesc cum merg mașinile și atunci toată grămăjoara asta se ia după mine ”salvatorul”,amuzant)) nu cred că dacă ți-ai continua drumul ei vițelușii nu ar opri,ar stopa în loc la urma urmei sa îți zică ceva.pentru asta este o figură dintr-un deget )
DeleteMeow, ai apreciat Paintu. Respekt. :3
Deletemaxceb, eu sunt genul care ma aflu in gramajoara :D
Exact , cum auzi claxonul , ridici mana si un deget
Delete:D Eu sunt pe 2 pozitii
ReplyDeleteCa pieton pot sa zic: ca daca mi se permite trec fugutsa sa nu-si piarda viteza definitiv (mie personal nu-mi place deci nu fac altora asta,ma stradui adica))) si daca permit yo lor sa treaca apoi eu oricum ma lasa sa trec :D
Ca sofer: omg,am dat de unii peiton ca le dai voie sa treaca le dai sgnal,ledai di nfare si stau in mijlocul drumului si se uita la tine ,pff,ma pornesc ce sa-mi pierd timpul si atunci si ei se pornesc...sry dar la naiba cu asa pietoni,pt ei exista si treceri subterane (chiar si acolo unde nu-s ) :D