22 July 2013

Farmacia Familiei, stahp pls!

Să vă spun o istorioară.
Sau este vorba de vreo politică economică de piață inaccesibilă mie, sau suntem prostiți până și de farmacii, la fel ca și de restul biznesurilor de pe ici-colea.
După ce am urmărit o duzină de beauty-tutorials pe youtube (ca orice fată care se respectă), am observat acest produs specific - șampon uscat. Deși auzisem mai demult de el, abia acum am înțeles cam în ce constă. Este vorba de un spray care, aplicat pe păr, ți-l curăță și-l menține proaspăt, mai mult sau mai puțin temporar, însă efectul de moment e garantat, mai ales când te grăbești sau când nu vreai să șamponezi prea des părul cu chimicale. În fine... având în vedere că 90% din produsele din occident sunt inaccesibile sau inexistente în republică, am googlit cam unde l-aș putea găsi, măcar prin România dacă nu la noi.
Am rămas surprinsă să aflu că Farmacia Familiei importă un brand numit K... Klorena? Klorana? Chiar mi-i lene să-mi amintesc, pentru că acest eveniment a avut loc câteva zile în urmă. Acest brand conține și renumitul spray/ șampon uscat. Curioasă, am continuat căutarea. În România îl găsești la ~50 de RON, prețul recomandat fiind de 45.
Acum urmează partea interesantă a istorioarei, pe cât de intrigantă, pe atât de indignantă. Am telefonat la o oarecare filială a Farmaciei Familiei de la Botanica ca să întreb prețul. Farmacista mi-a spus că sticluța costă 144 de lei, și că ar trebui să mă gărbesc dacă o vreau, pentru că e foarte solicitat produsul și că e ultimul. Grozav! Prețul e unul rezonabil. Locuiesc în Buiucani, și am în apropiere o altă filială a respectivei farmacii. Filiala de la Buiucani nu răspundea la telefon, așa că, fără nici o remușcare, am ieșit să procur mult-doritul produs.
Și când cole... micuțul container costă 224 lei în respectiva Farmacie. Mi-e lene să narez dialogul ce a urmat, așa că voi încerca să-l reproduc cât mai exact:
- Așa de scump?
- Mhm.
- Straniu... Am telefonat la o filială de-a Dvs. de la Botanica și acolo mi-au spus un preț mai ieftin.
- Cu mult mai ieftin?
- Un pic... (Intenționat n-am numit prețul inițial)
- Stați să verific în baza de date. (Ei da?) ... - Hm. Nu îl pot găsi... Amuș... Se pare că produsul dat se află în promoție... (Ah, acum îmi spui!) Da... La moment costă 180 de lei. Asta v-au spus acolo?
- Cam așa ceva...
- Păi da, acum avem promoție la linia Klorana (sau Klorena, Kloren, nuș...) Noi luăm de la același depozit, decalajul prea mare nu poate exista, blablabla...
Păi mulțumesc din inimă, domnișoară, că aproape mi-ați luat 50 de lei în plus.
- Nu știți unde aș mai putea găsi acest produs?
- Mnu... nu știu...
Indignată, părăsesc farmacia și decid să încerc și la Orient. Acolo am aflat o informație și mai interesantă.
- Cât costă la voi șamponul ăsta uscat, Klor..blabla? (nu pot reproduce mai exact de atât dialogul)
- La moment nu-l avem, e cam greu de găsit pe aici, însă costă 224 de lei.
- Hm, exact ca la Farmacia Familiei. Nu știți unde l-aș mai putea găsi?
- Poate să fie la filiala noastră de la Telecentru. Dar straniu că atât costă și la Farmacia Familiei...
- De ce?
- Păi ei sunt cei care-l importă direct. Noi îl cumpărăm de la ei la acest preț (224) și cu acesta îl vindem, dar nu știu de ce ei îl dau așa.

Păi 144, 180 sau 224 de lei? Sau la fiecare kilometru se schimbă prețul, chiar și în cadrul aceleiași linii de distribuire?
Nu mai știu ce să mai cred. Or, chiar nu se mai poate de avut încredere în nimeni. Dacă până și farmaciile își umflă prețurile pentru a scoate bani de pe spatele clienților care n-au încotro și sunt nevoiți să cumpere, atunci chiar nu mai știu ce se poate de făcut în țara asta...

2 comments:

  1. pai nu ''dacă până și farmaciile'', dar in primul rand, farmaciile.

    ReplyDelete