21 October 2010

Strada fără nume [3]

Există o stradă. (evident)
Există o stradă cunoscută.
Există o stradă cunoscută de toţi locuitorii.
Există o stradă cunoscută de toţi locuitorii din Buiucanii Vechi.
Există o stradă cunoscută de toţi locuitorii din Buiucanii Vechi; şi totuşi nimeni nu ştie.
Există o stradă cunoscută de toţi locuitorii din Buiucanii Vechi; şi totuşi nimeni nu ştie numele acestei străzi.
Există o stradă cunoscută de toţi locuitorii din Buiucanii Vechi; şi totuşi nimeni nu ştie numele acestei străzi, în pofida faptului că locuiesc în zonă.
Există o stradă cunoscută de toţi locuitorii din Buiucanii Vechi; şi totuşi nimeni nu ştie numele acestei străzi, în pofida faptului că toţi locuiesc în zonă de mai bine de jumătate de deceniu.

În acest ultim episod: protagoniştii au scăpat cu viaţă din mâinile contrabandiştilor şi gura rechinilor, X cu Y s-au împăcat, copilul răpit a fost găsit, nunta lui Z şi K a fost superbă, personajul negativ îi înjură pe toţi din închisoare, iar regizorul declară exclusiv pentru WhoCaresTV "3000 tone de machiaj şi peste 20000 de replici siropoase nu s-au irosit degeaba!". Nu pierdeţi ult...

*se aude din culise: "Băăăăăăi, acum nu e prezentarea finalului telenovelei "Încă Una şi Mă Duc", e ultimul episod din "Strada Fără Nume"!!!"*

Oops. Cer scuze, m-am lăsat dusă de val.
Mais revenons à nos moutons. (n.r. În traducere - "Dar să revenim la berbecii noştri". În DEX - să revenim la subiect. Menţiunea e necesară ca să nu fiu dată în judecată, ca ultima dată când am utilizat-o doar în varianta tradusă şi au sărit toţi pe mine)
..aşa cum spuneam, acesta e ultimul episod. (din sezonul I)
Strada întradevăr nu are nume, aşa că eu i-am zis "Strada Mea". (Da, da, nu prea original, ştiu.)
E o nedreptate pentru bietul carosabil căruia încep să-i apară primele crăpături.
În schimb, când a veni timpul, când curriculumul de limbă română o va cere, când lumea o să umble fluturând eseuri făţarnice cu "Patria mea", eu voi fi originală! Voi prezenta compunerea "Strada Mea!", chiar cu riscul de a fi taxată pentru rebeliune şi nesupunere.

Un apropo; o idee-fulger:
"Strada mea e patria mea!"
..  sună a slogan comunist.. :)))) ..că numai ăia invocă partia patria oricând, oriunde şi oricui.

În fine, acesta e finalul primului sezon: "Strada fără nume: Patria.".
Următorul sezon încă este în proces de fermentare şi va fi lansat pe 21.12.2012.

THE END!!!

(Prima parte AICI
(A doua parte AICI

2 comments:

  1. )))Te încurajez, despre Moldova-Patria cuiva, va fi mai puţin verosimil decît compunerea ta=))!!Aştept următorul sezon dar ceva mai devreme, nu kiar de sfîrşitul lumii))atunci nu ne va mai preocupa Patria nimănui şi toate străzile îşi vor pierde numele...

    ReplyDelete
  2. ms de incurajare, iar de sfarsitu lumii mai vorbim))..

    ReplyDelete