6 December 2010

Stereotipaje

Căutam pe Google inspiraţie pentru o pictură.
Bad idea...
Anyways, am scris la Google Images "summer". Mi-a apărut o varietate de imagini cu: câmpuri cu floarea soarelui, un apus, nişte verdeaţă, marea, nişte imagini publicitare cu vacanţe de vară, etc. Ei bine. În susul paginii, la "related searches": summer beach (plajă), summer wallpaper, summer nature, summer sunflowers (floarea-soarelui), summer sunset (apus), summer field (câmp).
Ok. Hai summer nature. Hop! Se încarcă imaginile. Veeeerde. Deci, exclusiv, arbori, câmpii veeerzi şi, pe alocuri, ceruri albastre de te dor ochii.
Ok, mai departe: summer field: apar numai imagini cu şesuri verzi, întinse şi pătate cu mii de floricele multicolore.
Biiine, următorul: summer sunset: doar apusuri de la mare, soare lipit de apă, soare jumate intrat în apă, soare deasupra apei, totul gaaalben si moaaale...
Daa, daaa.. natura în timpul verii e foaarte veeerde, câmpul văratic are neapărat floricele, iar apusurile sunt galbene.

Ideea e că ni s-au format nişte stereotipuri în masă, nişte asociaţii automatizate de-a lungul timpului. Nu că ar fi ceva rău, e doar o constatare.
Dar, ce, nu există locuri în natură care sunt mai puţin verzi pe timpul verii?
Pustiurile, savanele? Lunci şi lacuri, mlaştini, râuri, delte! De ce arbori plicticoşi?!
Sau apusurile... ce apusuri frumoase poţi vedea în munţi, în deşert, la un canion...

V-aţi gândit vreodată de ce e aşa, voi, capete pătrate ce încurcaţi jungla cu pădurile tropicale din motiv că singura voastră sursă de informare au fost desenele animate cu Maugli şi Tarzan?
Fericiţi cei ce au propriile lor asociaţii şi nu gândesc plat.

Eu una mă consider deosebită, deoarece asociez "summer nature" cu o dumbravă înflorată în care vieţuiesc în pace urşi şi căprioare, iar apusul meu e în savană, nu la mare. :> Originala de mine...

2 comments:

  1. kiar originala...iarna sa cauti imagini cu vara...o fac shi eu uneori...imi place ca dupa postul cu ninsoarea a venit unul mai verdeeee...antiteza??te inteleg...cu asa iarna mai bine vara in decembrie))

    ReplyDelete
  2. am inteles k vin niste ninsori saptamana viitoare :) mai vedem ce-o fi, si daca o fi la fel ca pan-acum, iarna asta o sa avem exclusiv postari despre vara :D

    ReplyDelete