3 December 2010

În Chisinău ninge noroi, nu fulgi de nea; zato avem brad..!


Iarna e anotimpul meu preferat. (Ce banal sună :D)
Ştiţi, tuturor copiilor le place iarna, pentru că le place zăpada, săniuşul, bulgării, albul, pufosul.
Într-un timp credeam că dacă voi creşte va înceta să-mi placă, dar se pare că nu m-am maturizat suficient. Dar nu a fost să fie. Bucuria aia frenetică la vederea zăpezii, în copilărie, a trecut într-o stare de mulţumire, liniştite, calm, pace, o încântare ascunsă, ce te face să zâmbeşti în sine fără să stii de ce...
E o bucurie pură, sinceră, poate greu de înţeles pentru unii.
Unde mi-i ninsoarea aia abundentă, îndelungată, de noapte, cu fulgi mari ce amortizează sunetele, ce creează o atmosferă paşnică, ce se aşează cu miile peste tărâmul ăsta al ciorilor şi-l fac mai plăcut privirii..??
Să sperăm că urmează să vină.

Dar ceea ce se tvareşte acum... Nooo waaaay...
Nu-mi place mie aşa ceva... în genere, nu cred că-i poate plăcea cuiva.
Umezeala, fleşcăiala asta, murdăria de pe trotuare, apa amestecată cu material antiderapant de pe străzi îţi taie tot cheful să-ţi părăseşti locuinţa.
Sau ieşi şi când vrei să traversezi dai de vre-un şafeor mai generos de te umple din cap până-n picioare de tot ce-i mai bun pe carosabil...
Iată de ce maldavenii nu poartă decât negru (mai ales în sezonul rece). Că dacă ieşi din casă alb / bej, revii maroniu (în cel mai bun caz).

Zilele trecute chipurile a nins. Pff.. A plouat cu gheaţă nisipoasă, nu a nins.
Zilele trecute a fost inaugurat bradul. Chirtoacă, ţine-l bine!
Zilele trecute am răcit.

Să sperăm că zilele următoare aduc ceva mai bun. :3

Edit 5 decembrie: au adus ceva mai bun totusi! :D yaaaay! 

4 comments:

  1. te-am stiut alta. alta viziune, alt vocabular, alta fata. te-ai schimbat in una pe care le criticai mai demult. nu stiu ce sa mai zic,pentru ca in fiecare postare vad indignare, frustrare, critica samd sper sa te vad, nu o straina

    ReplyDelete
  2. dar.. ce are postarea despre iarna cu fetele pe care criticam mai demult?
    cum poti judeca intregul caracter si schimbarile produse dupa citeva observatii despre zapadă amestecată cu noroi?

    ReplyDelete
  3. "Iarna" e si preferatul meu!

    ReplyDelete